Skip to main content

واتس اپ و تغییر در نحوه ی برقراری ارتباط کاربران با یکدیگر

افزایش دسترسی به اینترنت و گوشی های تلفن همراه سبب شده است که نسبت به 10 سال پیش ، ارتباط بین افراد اسانتر ، بیشتر و باکیفیت تر از پیش مهیا شود . یکی از ابزراهایی که در عین سادگی تاثیر بسزایی در این ارتباط گیری داشته است واتس آپ می باشد . واتس اپ ابزاری بسیار ساده و سبک است که صرفا به عنوان یک مسنجر ساده شناخته میشود . قابلیت تماس تصویری که در این مسنجر قرار داده شده است امکان برقراری ارتباط سریع و بسیار امن را بدون توجه به فواصل و فقط با دسترسی به اینترنت پرسرعت برای کاربران فراهم کرده است .

یکی از مهمترین ویژگی های این اپلیکیشن قابلیت رمز گذاری دو طرفه پیغام ها می باشد چه پیغام های نوشتاری و چه پیغام های تصویری و صوتی تماما در این اپلکیشین به صورت دو طرفه رمز گذاری شده و امکان دسترسی به انها تقریبا صفر میشود .

اما واتس اپ نسبت به دیگر مسنجر ها همچون تلگرام ، امکان بسیار کمی دارد. برای مثال امکان حذف یا ادیت پیغام ها محدود بوده ، توانایی ایجاد گروه و کانال محدود بوده ، ایموجی و استیکر محدودی دارد و به طور کلی محدودیت های زیادی دارد . از این رو برخی از تولید کنندگان و توسعه دهندگان اپلکیشن های اندروید با استفاده از API اصلی برنامه اقدام به تولید اپلیکیشن های جانبی نمونه که از نظر امکانات بسیار بهتراز نسخه ی معمولی واتس اپ عمل کرده اند . یکی از این اپلکیشن های واتساپ جی بی می باشد . دانلود واتساپ جی بی از طریق سایت های مختلف به اسانی امکان پذیر می باشد و در کنار واتس اپ اصلی نیز امکان نصب را دارد .

مهمترین امکانات واتس اپ جی پی :

این برنامه امکانات بسیاری را در اختیار کاربر قرار میدهد که در زیر به معرفی برخی از انها خواهیم پرداخت :

- امکان قرار دادن قفل بر روی برنامه : بدون نیاز به قفل کردن برنامه توسط گوشی ، میتوان به صورت اختصاصی بر روی برنامه قفل گذاشت که کسی جز شما امکان دستسرسی به برنامه را نداشته باشد . این موضوع بخصوص زمانی که گوشی رو به دست بچه میدید میتونه خیلی مفید باشه !

- امکان استفاده از چند واتس اپ : یکی دیگر از ویژگی های بسیار مفید این برنامه امکان نصب کردن چندین واتس اپ با شماره های مختلف روی این برنامه هست که دسترسی به شماره های مختلف رو بسیار سریع میکنه .

- امکان مشاهده انلاین یا افلاین بودن : از ویژگی های مفید دیگه ی این برنامه امکان مشاهده ی انلاین و افلالین بودن کانتکت های شما هست .

- امکان مخفی کردن شماره تلفن : میتونید شماره ی تماس خودتون رو از دید بقیه مخفی کنید .

- امکان مخفی کردن پیغام ها : در صورتی که به صورت مشترک از این برنامه استفاده میکنید میتونید برخی از پیغام ها رو محدود کنید ! اینجوری بعضی مواقع میتونید از زیر پیام ها قسر هم دربرید !

Comments